Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012

Στα τρένα!!!

Δεν είναι μία από τις μέρες που συνηθίζω να γράφω, αλλά μιας και η κωλοκατάσταση με τα ΤΕΙ, τις απεργίες, τις διαφόρων ειδών κινητοποιήσεις κλπκλπ, με κράτησε σπίτι και σήμερα, δεν είχα τι άλλο να κάνω. Οπότε θα γράψω για κάτι που παρατήρησα τελευταία ότι συμβαίνει.

Ένας φίλος μου παρουσιάστηκε πρόσφατα στη Θήβα και σαν καλοί παιδικοί φίλοι που είμαστε, πήγα να τον δω κανα-δυό φορές. Έχω ταξιδέψει αρκετές φορές με τρένο και είναι πολύ συχνό το φαινόμενο των λαθρεπιβατών. Εκτός κι αν προτιμούν να τους λέμε "τζαμπατζήδες" ή "άτομα του κινήματος Δεν Πληρώνω" ή με τον επίσημο όρο "Μαλάκες, που πάνε γυρεύοντας σφαλιάρες".

Αν εξαιρέσουμε δηλαδή τους ανθρώπους μη Ελληνικής υπηκοότητας (ε, τώρα να λέω ότι είναι Πακιστανοί και Ινδοί και να με λένε ρατσιστή;) , οι οποίοι δεν δίνουν δεκάρα στις 11 από τις 10 φορές για να ανέβουν οπουδήποτε και τους οποίους βρίσκουν οι ελεγκτές και δεν κάνουν τίποτα για να τους μαζέψουν (δεν ξέρω, ίσως να ενημερώσουν την γαμημένη την αστυνομία να έχει στον επόμενο σταθμό μια κλούβα για να τους βάλουν όλους μέσα με το που τους κατεβάσουν ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ, αφού ανέβηκαν χωρίς εισιτήριο), υπάρχουν και κάποια κοπρόσκυλα Ελληνικής καταγωγής (εγχώριο πράμα δηλαδή, "παπούτσι απ'τον τόπο σου" που λένε) τα οποία μπαίνουν γιατί έτσι γουστάρουν και δεν δείχνουν ούτε εισιτήριο ούτε τίποτα.

Το παρατήρησα αρκετές φορές αυτό. Πριν δύο βδομάδες που είχα πάει στο επισκεπτήριο του φίλου μου, ανέβηκε ένας τύπος στο τρένο, κάθισε όπου βρήκε σαν κύριος και όταν πέρναγε ο ελεγκτής, τον έγραψε στ' αρχίδια του. Το αρχίδι. Κι εγώ ήμουν ο μαλάκας που έδειξα και το εισιτήριο που ΑΓΟΡΑΣΑ και έκανα το λάθος να μην τον καρφώσω τον άλλο τον παπάρα. Και πριν αρχίσω να ακούω μαλακίες περί οποιουδήποτε περιεχομένου, να ρωτήσω το εξής: είναι τρόπος αυτός να δείχνεις ότι πας κόντρα στο "σύστημα"; Με το να μην πληρώνεις ένα γαμημένο εισιτήριο; Μάγκα είσαι φοβερός! Δεν το ήξερα ότι ήταν τρόπος διαμαρτυρίας αυτός. Να το εφαρμόσω κι εγώ την επόμενη φορά που θα πάρω το τρένο.

Ναι, καταλαβαίνω ότι δεν είναι και η πιο συνεπής υπηρεσία. Ναι, το καταλαβαίνω ότι δεν έχει και τα πιο εκσυγχρονισμένα μέσα. Ναι, το καταλαβαίνω ότι έχει χίλια κακά ο ΟΣΕ, αλλά με το να κάνεις τον μάγκα και να αρνείσαι έτσι επιδεικτικά να πληρώσεις ένα εισιτήριο, όχι μόνο δείχνεις πόσο μαλάκας είσαι και τι σκατένιες ρίζες έχεις, αλλά απλά ενισχύεις την κατάρρευση του οργανισμού. Δε θέλω να παριστάνω τον τύπο που κάνει τις κακές προβλέψεις και τέτοια, αλλά στη χειρότερη των περιπτώσεων, ο ΟΣΕ κλείνει λόγω αδυναμίας συντήρησης των μέσων του και πληρωμής των υπαλλήλων του. Κι εκεί να σε δω κύριε "δεν πληρώνω τη σκατένια υπηρεσία σου ΟΣΕ" πως θα πηγαίνεις στη γιαγιά σου στο χωριό. Πάρε αεροπλάνο. Είναι πιο ακριβό. Ή τράβα με το αυτοκίνητο και πες μου για την εμπειρία σου. Με τον κάθε σκατόβλαχο που μπλέξαμε....

Κι από την άλλη, έχεις και κάτι παλαβούς που δεν ξέρουν που κάθονται. Τη δεύτερη φορά που θα πήγαινα στη Θήβα να δω τον φίλο μου, μπαίνω στο τρένο με το άτομο που είχα κλείσει μαζί δύο θέσεις διπλανές. Γιατί θα πηγαίναμε μαζί. Και είναι ένας μπάρμπας τώρα, ο οποίος έχει πιάσει τη μια από τις δύο θέσεις που είχαμε κλείσει. Και τι να του πεις τώρα του γέρου; "Σήκω, δεν είναι αυτή η θέση σου;" Τον βλέπεις εκεί με τη μαγκούρα να πούμε, με το ζόρι αναπνέει και δεν ξέρει να διαβάζει το 18 και το 81. Αν είναι δυνατόν! Αν ήταν πιο νέο άτομο, θα είχα κάνει πανηγύρι. Γιατί εγώ ρε φίλε πλήρωσα ΑΥΤΗ τη θέση. Κι εσύ επειδή είσαι αγράμματος ήρθες κι έκατσες εκεί που εγώ πλήρωσα. Άι πνίξου και μάθε να διαβάζεις. Έκανα καυγά στο παρελθόν, θα κάνω καβγά σε κάθε ευκαιρία που μου δίνεται, αλλά όταν βλέπω τους ανάπηρους τους γέρους εκνευρίζομαι γιατί δεν μπορώ να κάνω καυγά. Τους βλέπω στην κατάσταση που είναι και λυπάμαι τον εαυτό μου για κάποιο λόγο.

Δε ξέρω, ίσως φταίει ο Βούδας και η φράση που είπε "Ζήσε τη ζωή σου με τον ίδιο τρόπο που θα ήθελες τα παιδιά σου να ζήσουν τη δική τους". Δε θυμάμαι σε ποιον, αλλά έχω πει σε ένα φίλο μου ότι εγώ μπορώ να γίνω σωστό υπόδειγμα. Το θέμα είναι να δουν οι άλλοι ότι είμαι σωστό υπόδειγμα και να μπορέσουν να με "αντιγράψουν". Όμως η ζωή που κάνω δεν είναι εύκολη για όλους. Ίσως και για κανέναν. Συγκεκριμένα, υπάρχουν και άτομα που προσπάθησα να τους το αναγκάσω κατά κάποιον τρόπο και καταλήξαμε σαν μύδια σε ανθρώπινο σώμα. Και ο νοών νοείτο.

TR

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου