Πέμπτη 8 Μαρτίου 2012

Reaper's corner of Thought

Πάει κάτι παραπάνω από ένας χρόνος που υπάρχει αυτό το blog και με είχε πιάσει φαγούρα για να ξεκινήσω μια καινούρια σειρά κειμένων. Από εκείνους που έχουν διαβάσει τη σειρά "Άνθρωποι", έχω πάρει καλές γνώμες, ότι τα κείμενα είναι επίκαιρα και to the point. Αυτό το τελευταίο δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει. Θα ήθελα όμως να αρχίσω κάτι πιο σοφιστικέ, να επεκταθεί λίγο το εύρος σκέψης και να πιάσω ίσως μερικές έννοιες που θα δυσκολευτώ να αναλύσω και ίσως χρειαστώ βοήθεια. Αυτό σκέφτομαι να είναι το πρώτο κείμενο με την παρακάτω εικόνα ως σήμα κατατεθέν της σειράς. Να ευχαριστήσω τον οποιοδήποτε την έφτιαξε, γιατί ο άνθρωπος πρέπει να είναι πραγματικά μάστορας.



Ας ξεκινήσουμε λοιπόν. Σαν πρώτο θέμα θα προσπαθήσω να πω μερικά γενικόλογα, καθώς δεν έχω σκεφτεί κάτι συγκεκριμένο. Είναι όμως κάτι που πολλάκις έχω συναντήσει ως τώρα μπροστά μου.

Είχα πρόσφατα μια κουβέντα με μια φίλη μου που έχω πολύ καιρό να δω. Με την κοπέλα αυτή έχουμε μια...ιδιαίτερα περίεργη σχέση. Φίλοι θα το έλεγα, αλλά μεταξύ μας, περισσότερο για εχθροί κάνουμε. Σε αυτή την κουβέντα τέλος πάντων, της είπα να πάμε για ένα καφέ, μια βόλτα, έτσι έχουμε καιρό να βρεθούμε. Και τότε χτύπησε η καταστροφή! Τι θα πει στο αγόρι της και τι μπορεί να σκεφτεί.

λαμβάνοντας υπόψιν το ότι οι συζητήσεις είναι προσωπικά δεδομένα, δε θα βάλω φωτογραφίες του τι διάβασα, αλλά σίγουρα έμεινα μαλάκας με το τι μπορεί να σκεφτεί κανείς όταν δεν θέλει να πει στα ίσα ένα "ΟΧΙ". Προς το παρόν θα κρατήσω και τα δύο χέρια μου πάντως, που αυτό είναι καλό, καθώς θα μπορώ να συνεχίσω να γράφω.

Και σκέφτομαι εγώ, με το φτοχώ μου το μυαλό, που ούτε το φτωχό ξέρει πως γράφεται: Τι στο...? Τι είναι αυτό το πράμα?  Τι διάβασα μόλις τώρα?

Αλλά μάλλον ήμουν ο μόνος που το σκεφτόταν αυτό. Δεν ξέρω αν μόνο σε μένα φαίνεται περίεργο αυτό, ούτε ξέρω αν γίνεται συστηματικά από οποιονδήποτε. Δηλαδή εντάξει, είσαι σε σχέση. Το καταλαβαίνω, το σέβομαι, κουλουπού κουλουπού. Αλλά αυτό σε αποδεσμεύει από το να πας μια βόλτα με έναν παλιό φίλο; Δηλαδή πόσο κωλάνθρωπος θεωρείς ότι είναι ο άλλος, ώστε να του πεις μια τέτοια δικαιολογία; Ή πόσο μαλάκα μπορεί να τον θεωρείς ώστε να πιστεύεις ότι θα χάψει το γεγονός πως σε μια σχέση αν δε σε γνωρίζει το ταίρι του ατόμου με το οποίο συνδέεσαι, θα παρεξηγηθεί αν βγεις μαζί του/της.

Εκτός κι αν τα έχεις με κανέναν δικτάτορα, δε θα μπορούσα να το δικαιολογήσω αλλιώς. Να υπενθυμίσω υπάρχει και η εξής διαφήμηση, που στοχοποιεί το Europa League, αλλά εγώ την αναφέρω για άλλο λόγο.


Αν έχεις σχέση που δεν σου αφήνει περιθώρια, τότε τι να πω... Συγχαρητήρια. Αλλά μην πετάς κοτσάνες δεξιά κι αριστερά, όταν τα λόγια σου δεν ισχύουν. Είπαμε, έτρωγα κουτόχορτο, αλλά το έχω ελαττώσει τελευταία, κάνω δίαιτα. Ούτε να παρουσιάζεις τα πράγματα με τόσο αποκαλυπτικό τρόπο(εκ της Αποκαλύψεως του Ιωάννη για όσους δεν κατάλαβαν) και με τόση εσχατολογία. Στο τέλος θα καταλήξεις να τραγουδάς το Feuer Frei. Δράμα; Ευχαριστώ, δε θα πάρω. Καλύτερα να είσαι ευθύς στον άλλο. Θα το εκτιμήσει περισσότερο ο ανταποκριτής. I'd rather live my life through Honest Eyes, όπως λένε και οι φίλτατοι Black Tide.



Σταμάτα να είσαι τόσο αισχατολόγος, δεν ταιριάζει να απαντάς έτσι όταν σου μιλάνε χωρίς υπονοούμενα και με τα χαρτιά ανοιχτά. Αν υπάρχει κάποιος άλλος σκοπός από τη μεριά του πομπού, δεν είσαι τόσο ηλίθιος δέκτης, ώστε να μην το καταλάβεις. Αυτό ισχύει και για μερικούς-μερικούς που δεν πρόκειται να κατονομάσω.

Από την άλλη, κατηγορήθηκα ότι αφήνω πράγματα ανολοκλήρωτα. Και μάλιστα μου την είπαν άσχημα γιατί κι εγώ κατηγόρησα κάποιον για τον ίδιο λόγο. ΟΚ, ήρθε η ώρα να γελάσω. Αλλά δεν θα το κάνω τώρα. Διότι νομίζω ότι κάποιος πρέπει να μετράει λίγο τις καταστάσεις. Ποιος θα θεωρούσε ότι το να πετάς μια ντομάτα στον Παπανδρέου θα ήταν το ίδιο με το να του πετάξεις ένα αυγό; Κανείς πιστεύω. Ο λόγος; Το αυγό μόλις ξεραθεί βρωμάει του θανατά.

Έτσι λοιπόν αποδεικνύεται χωρίς ιδιαίτερο κόπο το εξής απλό:

Είναι το ίδιο να περιμένεις μια απάντηση σε μια ερώτηση και το ίδιο να περιμένεις να σου εξηγήσει ο άλλος κάτι που θέλει να το σκεφτείς; Σου δίνει ένα ρητό και γίνεται καπνός. Δεν κάθεται να σου εξηγήσει. Γιατί λες ότι το κάνει αυτό; Γιατί είναι σαδιστής και γουστάρει να σε ταλαιπωρεί; Ή μήπως γιατί θέλει να σε βάλει σε σκέψεις σχετικά με τα όσα λέγατε νωρίτερα; Είναι τόσο δύσκολο να καταλάβεις τι προσπαθεί να σε βάλει ο άλλος να κάνεις;

Η αλήθεια, συνηθίζω να πετάω ρητά δεξιά κι αριστερά που μου έρχονται εκείνη τη στιγμή. Και μετά δε λέω λέξη. Γιατί θέλω ο συνομιλητής μου να μην είναι ένα απαθές τούβλο που χάφτει ότι του λένε. Θέλω να κάτσει να σκεφτεί τι του λέω, να ακούσω τι κατάλαβε και μετά να του πω κι εγώ τι εννοώ κι αν έχει δίκιο που σκέφτηκε έτσι γι΄αυτό που του είπα ή όχι. Το να κάθομαι να εξηγώ ώρες επί ωρών ένα μάτσο πράγματα που το πιθανότερο είναι να μην τους δώσεις σημασία και να τα ξεχάσεις μέσα σε δύο δεύτερα, το αποφεύγω όσο μπορώ. Θεωρώ λοιπόν ότι μιλάω με σκεπτόμενα και νοήμουσες οντότητες, που διαθέτουν την ικανότητα να βάλουν το ξεροκέφλό τους κάτω και να στίψουν το μυαλό τους για να αποκτήσουν μια άποψη.

Για ό,τι κάνω υπάρχει ένας λόγος. Δε δέχομαι να μου λένε ότι έκανα κάτι το ανούσιο. Αν θέλω να κάνω κάτι ανούσιο, θα το κάνω. Θα υπάρχει όμως λόγος που θα το κάνω. Ακόμα και LoL που παίζω, υπάρχει λόγος. Έτσι λοιπόν, ο λόγος που πετάω ρητά και δεν τα εξηγώ είναι γιατί θέλω να βάλεις το όποιο μυαλουδάκι έχεις να πάρει καμιά στροφή, για να μη σκουριάσει έτσι που το αφήνεις. Μάθε να διακρίνεις τι γίνεται γύρω σου, πότε και για ποιο λόγο γίνεται κάτι, πως να μετράς καταστάσεις και πως να γίνεις μαι δική σου κοινωνία που θα συμβαδίζει σωστά με τη δική μου, του ενός ή του άλλου.

Κι όπως είπα, είναι απλά η ανθρώπινη φύση να παρουσιάζει στο χείριστο πράγματα και καταστάσεις, ενώ μπορεί να τα κάνει πολύ απλά. Όπως είναι και η άρνηση. Αν περάσεις τα πρώτα στάδια, τότε έχεις ελπίδες για τη συνέχεια. Όσο δύσκολη και να 'ναι.

TR

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου