Κυριακή 12 Μαΐου 2013

Reaper's Corner of Thought

George Carlin. Ένας από τους κορυφαίους stand up comedians των πρόσφατων χρόνων. Ήταν φοβερός ο τύπος. Αυτά που έλεγε ακολουθούσαν μια λογική σειρά. Έβγαζαν νόημα όταν τα σκεφτόσουν μόνος αργότερα. Μέχρι που είδα ένα βίντεο στο οποίο έθιγε τη θρησκεία. Κάτι ακουγόταν περίεργο στην όλη ιστορία και κάθισα να το σκεφτώ μόνος μου για λίγο.

Καλά και βάσιμα αυτά που λέει ο Carlin εδώ. Όμως υπάρχει ένα πρόβλημα, τουλάχιστον όπως το καταλαβαίνω εγώ. Σκιαγραφεί τον Καθολικό Χριστιανισμό εδώ. Λέει ότι υπάρχει ένα αόρατο ον, το οποίο μας επιβλέπει κλπ κλπ. Εγώ που είμαι Ορθόδοξος Χριστιανός, δεν έμαθα ποτέ ότι ο Θεός στον οποίο πιστεύω είναι αόρατος. Ούτε πως με παρακολουθεί "αφ' υψηλού". Δεν ξέρω τι τους λένε εκεί στις καθολικές εκκλησίες, αλλά εγώ ξέρω ότι ο Θεός είναι "άκτιστο φως" και βρίσκεται παντού τριγύρω μας. Το αν μας παρακολουθεί είναι άλλο θέμα. Πάντως, το γεγονός ότι είναι άκτιστος και όχι αόρατος, έχει μεγάλη διαφορά, καθώς όταν λέμε για κάποιον ότι είναι αόρατος, σημαίνει ότι δεν φαίνεται, λόγω καλού καμουφλάζ ή λόγω των συνθηκών του φωτός που επικρατούν ή κάτι τέλος πάντων που καθιστά την θέαση του ατόμου ή αντικειμένου αδύνατη λόγω κάποιου εξωγενή παράγοντα (τι είπα τώρα...)

Από την άλλη, το να είναι κανείς άκτιστος σημαίνει ότι δεν τον βλέπουμε επειδή δεν μπορούμε. Ο Θεός εκεί είναι και μας λέει πως αν προσπαθήσουμε αρκετά θα καταφέρουμε να τον δούμε. Που σημαίνει ότι ΔΕΝ κρύβεται από κανέναν. Εμείς είμαστε εκείνοι που είναι ανίκανοι να κοιτάξουμε στη σωστή κατεύθυνση. Ούτε ότι είμαστε ανάξιοι μας είπε, όπως αναφέρει ο Carlin, ούτε μας ζήτησε λεφτά για συγχωροχάρτια, ούτε κάψαμε οι Ορθόδοξοι αλλόθρησκους στην πυρά της Ιεράς Εξέτασης. Και η Ιερά Εξέταση ήταν Καθολική! Εκτός κι αν μου διαφεύγει κάτι εδώ, που είμαι σίγουρος ότι κάτι ξεχνάω...

Σε κάθε περίπτωση, το θέμα του αείμνηστου κωμωδού ήταν η "θρησκεία" σε ευρύ επίπεδο και όχι συγκεκριμένα το τι τους λέει η Καθολική εκκλησία. Είναι ένα θέμα που παίρνει πολύ συζήτηση και υπάρχουν απόψεις όσοι και άνθρωποι. Εγώ απλά ήθελα έτσι να σχολιάσω μερικά από αυτά που λέει ο Carlin, γιατί μου φάνηκαν περίεργα. Όπως αυτό που λέει στη μέση περίπου του βίντεο, ότι δηλαδή ο "Θεός" μας λέει ότι είμαστε ανάξιοι. Και το βάζω σε εισαγωγικά, γιατί δεν ξέρω ποιος θεός είναι αυτός που το λέει, αν είναι ο Θεός που το λέει ή αν είναι κόλπο των "υπηρετών του Θεού" για να γαμήσουν την ψυχολογία των πιστών και να τους κάνουν ακόμα πιο φανατικούς σε σημείο να ξαναρχίσουν οι ιεροί πόλεμοι.

Ο δικός μου Θεός, αν έχω πιάσει το νόημα αυτού που πιστεύω, δε μου λέει ότι είμαι ανάξιος. Μου λέει ότι αξίζω το ίδιο με αυτά που κάνω. Από εκεί και πέρα, αν θέλω να αξίζω περισσότερα, τότε πρέπει να προσπαθήσω σκληρότερα. Αυτό μου θυμίζει κάτι που μου είχε πει η καθηγήτρια των Θρησκευτικών στην Β' Λυκείου:

"Αυτό το πράγμα πρέπει να το καταλάβεις καλά. Όλοι πάνε στον Παράδεισο. Όλοι. Ακόμα κι αν πιστεύουν σε άλλη θρησκεία. Γιατί ακόμα κι έτσι θα ζουν κατά ένα συγκεκριμένο τρόπο ζωής, που θα τους επιτρέψει μεταθάνατον να απολαμβάνουν το μέγιστο των προσδοκιών που λέει η θρησκεία του καθενός. Για τους μουσουλμάνους είναι το μέλι με το ρύζι και οι παρθένες κοπέλες. Για τους Βουδιστές είναι η μετενσάρκωση σε ένα ον καλύτερο από αυτό που ήταν στην ζωή που ολοκλήρωσαν. Εμείς οι Χριστιανοί λέμε ότι θα είμαστε κοντά με τον Θεό. Όλοι κάθονται κοντά στον Θεό. Όταν πεθαίνει ο άνθρωπος θυμάται να ζητήσει συγχώρεση για τα σφάλματα που έχει κάνει στη ζωή του. Δες όμως αυτή την πλευρά: εκείνος που όλη του τη ζωή αγωνιζόταν να ζει σύμφωνα με τους κανόνες του Θεού και να κάνει ενάρετη ζωή, θα είναι σε... πιο κοντινό κάθισμα από εκείνον που όλη του τη ζωή ήταν ανέμελος και ζήτησε την τελευταία στιγμή συγγνώμη για τα σφάλματα που έχει κάνει."

Το ξέρω ήταν μεγάλο, αλλά δείχνει ακριβώς το νόημα της θρησκείας. Κανείς δε σου είπε ότι είσαι ανάξιος. Μόνο ότι είσαι τόσο άξιος όσο και οι πράξεις σου. Από κει και πέρα, βγάλε συμπέρασμα μόνος σου και κάνε ό,τι καταλαβαίνεις και ό,τι σε φωτίσει ο εκάστοτε θεός σου. Ακόμα κι αν είναι ο ήλιος, όπως είπε ο Carlin.

Aυτά και για σήμερα. Υπάρχει μια μεγάλη πιθανότητα να συνεχίσω το κείμενο την επόμενη φορά. Α, btw είδα την ταινία Gamer και είναι ένα απλό σίχαμα. Μην τη δει κανείς. Gerard Butler είναι ο πρωταγωνιστής, αλλά η ταινία είναι απλά γάγγραινα!

TR

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου